Regulamin sklepu internetowego Fundacji Otulina

I. Definicje

Definicje użyte w regulaminie, oznaczają:

Kupujący – Kupującym może być pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, dalej nazywana „Klientem”, która dokonuje zamówienia w sklepie internetowym Fundacja Otulina pod adresem internetowym https://fundacjaotulina.pl

Sprzedawca – Fundacja Otulina

ul. Karpia 22 F/79, 61-619 Poznań

KRS: 0000690891
NIP: 7792469092
REGON: 368012185

Konto bankowe (mBank):
39 1140 2004 0000 3402 7705 1253

Sklep – sklep internetowym Fundacja Otulina pod adresem internetowym https://fundacjaotulina.pl, w którym kupujący może złożyć swoje zamówienie

Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną

Towar – towarem jest artykuł przeznaczony na sprzedaż, będący dostępny w chwili składania zamówienia, na stronie https://fundacjaotulina.pl

Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, dotycząca towarów, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość

Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży towarów na odległość w sklepie Fundacja Otulina określające rodzaj i ilość towarów.

II. Wprowadzenie

Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronach Sklepu.

Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Kupującym a Sprzedawcą.

Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.

Korzystanie z witryny sklepowej wymaga spełnienia warunków technicznych przez aktualną przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript i cookies.

Sprzedawca zapewnia, że produkty, które zamawia Kupujący są nowe i wolne od wad.

III. Ogólne zasady korzystania ze sklepu internetowego Otuliny

  1. Ze sklepu internetowego mogą korzystać tylko osoby, które ukończyły 18 lat.
  2. Osoby rejestrujące się w sklepie internetowym oraz dokonujące tam zakupów podają swoje dane osobowe, które Fundacja Otulina przetwarza na zasadach wskazanych w Polityce Prywatności.

IV. Zamawianie – szczegółowa instrukcja

  1. Zamówienia przyjmowane są poprzez stronę internetową https://fundacjaotulina.pl
  2. Produkty w sklepie internetowym są szczegółowo opisane.
  3. Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru w sposób właściwy dla danej rzeczy a w razie potrzeby podając także inne specyficzne informacje.
  4. Zamówienia można składać przez 24 godziny na dobę, jeżeli w danej chwili nie trwają prace na serwerze sklepu.
  5. Dokonując zakupów w sklepie Fundacji Otulina nie jest konieczna rejestracja konta.
  6. Faktura wystawiana jest na żądanie Klienta, na dane podane w formularzu zamówienia i wysyłana na adres e-maila Klienta.
  7. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
    • wybrać produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”
    • z widoku koszyka kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”
    • wskazać adres do realizacji zamówienia, podać numer telefonu oraz adres e-mail
    • wybrać odpowiedni dla kupującego sposób dostawy
    • sprawdzić poprawność danych
    • opłacić zamówienie
  8. Z chwilą złożenia zamówienia i opłaceniu towaru, pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem.
  9. Koszt dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca odmiennie określi w Sklepie.
  10. Po wybraniu sposobu dostawy (na podany adres) i wprowadzeniu wszystkich potrzebnych danych (w tym ewentualnie danych do faktury), należy wybrać sposób płatności.
  11. Klient ma dostępny sposób płatności w formie płatności online
  12. Klient potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
  13. Jeśli Klient wybrał płatność online, po dokonaniu płatności jest przekierowywany do strony potwierdzającej złożenie zamówienia.
  14. W przypadku nieotrzymania zapłaty online, zamówienie nie jest uznawane za prawidłowo złożone, co oznacza, że umowa nie dochodzi do skutku, a zamówienie nie zostanie zrealizowane.
  15. Na każdym etapie składania zamówienia, do czasu dokonania płatności, można anulować zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc
    z podstrony służącej do składania zamówień. Zamówienie, którego proces składania nie zostanie doprowadzony przez Klienta do końca uznaje się za anulowane i nie zostanie ono zrealizowane.
  16. Niezwłocznie po złożeniu zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w danych logowania, przesłany zostanie e-mail potwierdzający złożenie zamówienia. W treści tej wiadomości Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia.
  17. Fundacja Otulina może kontaktować się z Klientem na podany przez Klienta adres e-mail lub telefonicznie, na wskazany przez Klienta numer telefonu kontaktowego, w celu wyjaśnienia wątpliwości, potwierdzenia złożenia zamówienia lub we wszelkich innych kwestiach związanych z zamówieniem.

V. Ceny

  1. Ceny na stronie sklepu internetowego podawane w złotych polskich są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
  2. Do ceny towaru doliczany jest koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od wybranej formy dostawy i płatności.
  3. Cena podana na stronie w chwili składania zamówienia jest ceną ostateczną, wiążącą zarówno Klienta jak i Sprzedawcy. Po złożeniu zamówienia cena zamówionych towarów nie zmieni się, niezależnie od wprowadzonych przez Sprzedawcę zmian cen lub rozpoczętych akcji promocyjnych lub wyprzedażowych.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów znajdujących się w sklepie internetowym, wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.

VI. Dostępność zamówionych towarów

  1. Wszystkie towary oferowane w sklepie internetowym są towarami dostępnymi.
  2. W wyjątkowych sytuacjach np. w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam towar przez wielu Klientów, może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia.

VII. Niemożność zrealizowania zamówienia

W przypadku braku danego towaru w magazynie lub niemożności zrealizowania zamówienia z innego powodu, Klient zostanie o tym poinformowany poprzez wiadomość e-mail lub telefonicznie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Sprzedawca może odmówić zawarcia umowy sprzedaży w celu ochrony swoich dóbr.

VIII. Sposób dostawy i czas realizacji zamówienia

  1. Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Polski.
  2. W przypadku płatności online, zamówienie zostaje przekazane do realizacji po potwierdzeniu wpływu należności za zamówiony towar.
  3. Jeżeli wybrany towar jest dostępny, a Klient wybrał dostawę pod wskazany, to czas dostawy wynosi od 1 do 7 dni roboczych od dnia skutecznego złożenia zamówienia.
  4. Czas dostawy może ulec wydłużeniu w okresach wyprzedaży lub akcji specjalnych.
  5. W przypadku płatności online realizacja zamówienia rozpoczyna się po wpływie 100% należności za zamówienie, od tego też momentu należy liczyć termin, w ciągu którego towar zostanie przekazany Klientowi.
  6. Zamówienie będzie wysłane: usługą kurierską lub do paczkomatu.

IX. Formy płatności za zamówienie

  1. Przekazywanie płatności online za zakupiony produkt jest możliwe za pośrednictwem operatora płatności Tpay.com. Szczegóły dotyczące realizacji płatności online określają regulaminy dostępne na stronie: https://tpay.com/regulaminy-i-umowy.
  2. Dokonując wpłaty w ramach Serwisu, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Fundację podanych przez niego danych osobowych w rozumieniu Art. 6. ust. 1. lit. A RODO. [https://gdpr.pl/artykul-6-zgodnosc-przetwarzania-prawem]

X. Umowa sprzedaży

  1. Informacje umieszczone na stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty zawarcia umowy w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego, co oznacza między innymi, że  Sprzedawca może odmówić zawarcia umowy w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza w celu ochrony swoich dóbr.
  2. Umowa jest zawierana w języku polskim.

XI. Wykonanie umowy – termin

W zależności od rodzaju wybranej przez Klienta opcji dostawy lub odbiorze we wskazanym salonie stacjonarnym), Sprzedawca zobowiązuje się do przekazania towaru Klientowi do odbioru w terminie do 5 dni roboczych od poprawnego złożenia zamówienia. W przypadku braku towaru lub niemożliwości zrealizowania zamówienia z innej przyczyny, Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem proponując możliwe w danej sytuacji rozwiązania. Dni robocze liczone są od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

XII. Koszt dostawy

  1. Dostawy realizowane są jedynie na terenie Polski.
  2. Koszt dostawy uzależniony jest od wybranego sposobu dostawy i płatności i wynosi:
    • w przypadku zakupu produktu elektronicznego, płatności online – 0,00 PLN brutto;
    • w przypadku przesyłki kurierem (płatności online) – 17,00 PLN brutto;
    • w przypadku wysyłki paczkomatem (płatności online): 14,00 zł

XIII. Odstąpienie od umowy

  1. Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, bez podania jakiejkolwiek przyczyny (tzw. zwrot towaru).
  2. Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru.
  3. W celu odstąpienia od umowy Klient proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą na adres e-mail: kontakt@fundacjaotulina.pl
  4. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
  5. Aby Klient mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną). Oświadczenie klient może przekazać pocztą, na adres:
    Fundacja Otulina, ul. Karpia 22 F/79, 61-619 Poznań
    – lub –
    przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@fundacjaotulina.pl
  6. Uwaga! Każdy ze sposobów przesłania oświadczenia jest dopuszczalny i wszystkie są równorzędne pod względem skuteczności.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedawca zwraca Klientowi otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru do Klienta, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
  8. Zwrot należności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji.
  9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanej rzeczy.Towar/towary należy odesłać na adres:
    Fundacja Otulina, ul. Karpia 22 F/79, 61-619 Poznań,
    niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
  10. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

XIV. Dane osobowe

Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

XV. Reklamacje

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
    • Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
    • Przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
    • Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
    • Żądać usunięcia wady
  2. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny kontakt@fundacjaotulina.pl.
  3. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres: Fundacja Otulina, ul. Karpia 22 F/79, 61-619 Poznań.
  4. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail: kontakt@fundacjaotulina.pl.
  5. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
  6. Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia poprzez wiadomość e-mail bądź sms.

XVI. Wystawienie faktury

  1. W przypadku żądania wystawienia faktury, Klient podaje niezbędne dane, przy czym podania numeru NIP do faktury należy dokonać nie później niż podczas składania zamówienia.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych lub niepełnych danych do faktury przez Klienta.
  3. W przypadku faktur korygujących, niniejszy Regulamin stanowi dokumentację uzgadniającą warunki korekty w rozumieniu przepisu art. 29a ust. 13 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług i akceptację ze strony klienta, iż momentem zmniejszenia kwoty VAT naliczonego w rozliczeniu za dany okres jest moment wystawienia faktury korygującej przez Sprzedawcą. Sprzedawca wystawia fakturę korygującą z chwilą zwrotu towaru do Sprzedawcy, co stanowi spełnienie warunków do wystawienia faktury korekty.